jest człowiekiem świadomym siebie w obszarze zasobów i deficytów. Swoje talenty potrafi rozwijać ku dobru własnemu, swojej rodziny, klasy, środowiska lokalnego, kraju i świata. Ucząc się i przebywając w szkole wspierającej, deficytów nie traktuje jako przeszkodę, raczej jako wyzwanie. Posługuje się filozofią poszukiwania rozwiązań, nie kultywowania problemów.
potrafi przestrzegać norm i zasad ponieważ ma za sobą doświadczenie aktywnego współdziałania w procesie ich tworzenia. Rozumie konieczność istnienia zasad w życiu społecznym, jest ich kreatorem.
potrafi pracować indywidualnie i w zespole. Posiada kompetencje niezbędne do funkcjonowania w zmieniających się szybko okolicznościach i grupach. Świadomie podejmuje różnorodne funkcje i role w grupie.
jest asertywny, w rozumieniu osoby obdarzającej szacunkiem siebie i innych, respektującej granice swoje i innych.
dzięki stworzonemu w szkole środowisku i kulturze uczenia się i współdziałania jest człowiekiem cieszącym się życiem . Wszyscy dorośli współdziałając na rzecz dziecka, dokładają najwyższej troski o zdrowie psychiczne ucznia i jego dobrostan psychiczny. Równocześnie uczniowie naszej szkoły mają świadomość sytuacji, w których należy poszukiwać pomocy i wsparcia.
dba o bezpieczeństwo swoje i innych na każdym z dostępnych mu pól (psychiczne, fizyczne, cyfrowe, itp)
opuszczając mury szkoły, w pełni wykorzystał potencjał osobisty i możliwości stwarzane w trakcie procesu dydaktycznego do zdobywania wiedzy i doświadczeń, pozwalający mu w sposób satysfakcjonujący kreować swoją przyszłą ścieżkę naukową, zawodową i osobistą.
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Akceptując ciasteczka - akceptujesz politykę prywatności. [polityka prywatności]