O NASZEJ SZKOLE
Jakie potrzeby chcemy zaspokoić?
Jako twórcy szkoły, wyciągamy wnioski z inicjatyw edukacyjnych, obserwujemy trendy dydaktyczne i edukacyjne. Jesteśmy wieloletnimi praktykami i fascynatami procesów rozwojowych mogących zachodzić w grupie ludzi, zwanej klasą i szkołą. Stoimy po stronie dzieci, rodziców i nauczycieli, rozumiejąc wspólny cel. Dajemy im szkołę, w której będą mogły być wolne i odpowiedzialne, nie w rozumieniu samowoli, ale w braniu pod uwagę ich zdania, wyborów oraz decyzji. Budujemy szkołę, w której dzieci mogą naprawdę być samodzielne, szkołę, w której będą uczyć się wydajnie, nie marnując czasu. Szkołę z ludzką twarzą.
Nasza szkoła jest propozycją dla rodziców szukających podmiotowości w systemie edukacji, dla rodziców, którym na sercu leży poczucie bezpieczeństwa, dzięki któremu ich dziecko może efektywnie uczyć się świata i siebie. Pracujemy w oparciu o najwyższe standardy komunikacyjne na każdym poziomie (uczeń – uczeń, uczeń – nauczyciel, nauczyciel – uczeń, rodzic – nauczyciel, rodzic – uczeń, rodzic – nauczyciel – uczeń). Na pojawiające się problemy reagujemy natychmiast w atmosferze szacunku. Nie zamiatamy pod szkolne posadzki.
Oczywiście, będziemy uczyć, po to jest szkoła. Chcemy i możemy dać więcej. Nie mówimy o innowacyjnych metodach, nasi nauczyciele są innowacyjnymi ludźmi – nie mogą pracować “po staremu”. Każde dziecko jest inne i po swojemu pełne ciekawości. Chcemy, by każde dziecko mogło uczyć się po swojemu. Wierzymy, że jesteśmy w tym procesie razem i możemy liczyć na wsparcie rodziców. W końcu chodzi o dzieci, czyli o Przyszłość.
Czym się wyróżniamy?
Robimy szkołę przyszłości teraz. Korzystamy z nowoczesnych metod i koncepcji wychowawczych i edukacyjnych. Nasi nauczyciele sami wciąż się uczą.
Ale to jest oczywiste, prawda? To czym będziemy się różnić od innych częstochowskich szkół, to stały proces ewaluacji, superwizji i mentoringu dla kadry. Nie wystarczy dać wiedzę, sztuką jest towarzyszyć w jej wdrażaniu.
Wynosimy na maksymalny poziom proces indywidualizacji w kontakcie z dzieckiem, widząc jego zasoby i deficyty. Chcemy budować na zasobach, by zmniejszać rolę deficytów. Będziemy współpracować z dzieckiem i z rodzicem małymi krokami planując rozwój i dokonując wspólnie jego oceny.
Szkoła to nie tylko program nauczania, ale przede wszystkim ludzie, interakcje, współdziałanie, konflikty, przyjaźnie, trudności, wyzwania, obawy, ciekawość, ekscytacja, możliwości. Dlatego chcemy dać naszym uczennicom i uczniom narzędzia w postaci rozumienia siebie i innych, skutecznej komunikacji, efektywnego uczenia się.
Będziemy w tych obszarach również wspierać rodziców.
Wizja
Nasi uczniowie będą kreować przyszłość, również naszą.
Uczą się, by wiedzieć, działać, współpracować i żyć. Ich aktywność ma charakter trwały i wychodzi poza szkolne mury.
Nasza szkoła stwarza możliwości do pełnego wykorzystania uczniowskiego potencjału na poziomie intelektualnym, emocjonalnym, fizycznym, psychicznym i społecznym. Mając na uwadze tempo zmian zachodzących w świecie, nasi uczniowie zostaną wyposażeni w rozliczne umiejętności, w narzędzia funkcjonowania w grupie i samodzielnie, metody uczenia się tak, by bez problemu dawali sobie radę w świecie przyszłości. Uważa się, że podstawową umiejętnością człowieka przyszłości jest UCZENIE SIĘ – dynamiczny proces, który nie kończy się egzaminem. Nasi uczniowie to ludzie pełni ciekawości świata.