Szkoła Policealna PSESIE

Technik administracji – kwalifikacje

Pełne kwalifikacje

Wykształceni przez nas absolwenci kierunku technik administracji posiadają kwalifikacje w zakresie:

  • interpretowania i stosowania przepisów prawa, korzystania ze swoich praw;
  • kierować się zasadami praworządności;
  • załatwiać indywidualne sprawy administracyjne;
  • przygotowywać projekty umów cywilnoprawnych i innych dokumentów;
  • przygotowywać projekty aktów normatywnych i administracyjnych właściwych dla urzędu;
  • gromadzić i wykorzystywać informacje niezbędne w procesach decyzyjnych;
  • interpretować podstawowe pojęcia i zjawiska ekonomiczne;
  • opisać istotę funkcjonowania administracji publicznej: rządowej i samorządowej;
  • interpretować procesy gospodarcze w kategoriach systemowych;
  • określać zasady organizacji i zarządzania podmiotów gospodarczych;
  • posługiwać się metodami analizy ekonomicznej i finansowo-księgowej;
  • posługiwać się dokumentacją księgową;
  • wykorzystywać ewidencję finansowo-księgową w odniesieniu do jednostek i zakładów budżetowych oraz przedsiębiorstw;
  • organizować pracę własną i w zespołach, samodzielnie podejmować decyzje;
  • kompetentnie przyjmować i załatwiać interesantów;
  • stosować zasady obiegu informacji w urzędach administracji publicznej i przedsiębiorstwach; prawidłowo przyjmować, segregować i klasyfikować dokumenty;
  • prawidłowo przechowywać akta zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  • prowadzić korespondencję, redagować teksty i ich syntezy (sprawozdania, protokoły, notatki służbowe itp.);
  • przygotowywać narady, zebrania, konferencje, sesje itp.;
  • wykorzystywać i obsługiwać nowoczesne urządzenia techniki i łączności biurowej;
  • praktycznie stosować normy obyczajowe i etyczne;
  • stosować elementy psychologii społecznej i socjologii;
  • publicznie prezentować i bronić stanowiska urzędu, firmy;
  • posługiwać się przynajmniej jednym językiem obcym;
  • samodzielnie uaktualniać nabytą wiedzę i podnosić kwalifikacje;
  • sporządzać harmonogramy prac, szacować ich czasochłonność oraz analizować koszty;
  • komunikować się, wyszukiwać i przetwarzać informacje;
  • działać twórczo